Un caso moi frecuente que se atopan as entidades ao realizar os seus diagnósticos de igualdade é que falta coñecemento ou conciencia sobre que é a igualdade laboral entre o seu persoal. Para iso, é de gran utilidade a realización de campañas de sensibilización en materia de igualdade. A continuación desagregamos os aspectos máis importantes de abordar a igualdade laboral de maneira integral e a realización de campañas de sensibilización para a non discriminación entre mulleres e homes.
Plans de igualdade e medidas
Os plans de igualdade son a mellor solución para estruturar as medidas de igualdade entre mulleres e homes nunha empresa. Na actualidade, todas as empresas de máis de 50 persoas traballadoras están obrigadas pola Real Decreto-lei 6/2019, do 1 de marzo, de medidas urxentes para garantía da igualdade de trato e de oportunidades entre mulleres e homes no emprego e a ocupación para incluír un Plan de Igualdade nos seus plans estratéxicos. Esta é unha gran noticia que axuda a que a implantación da igualdade esténdase cada vez con maior peso e contémplese como unha área estratéxica máis. En calquera caso, todas as empresas deben aplicar medidas de igualdade para contribuír a unha sociedade máis xusta.
Os plans son documentos operativos de traballo, negociados no seo dunha comisión de igualdade, que reúnen as medidas que se adoptarán nun prazo de tempo. Estas medidas veñen determinadas por un diagnóstico de situación da empresa, que é a clave para determinar cales son os puntos fortes e débiles da entidade. A partir deles estableceranse medidas para seguir contribuíndo á igualdade de trato e de oportunidades entre mulleres e homes e eliminar ou corrixir calquera discriminación por razón de sexo.
Estas medidas poden ser de todo tipo, pero deben estar adaptadas por completo á situación real da entidade para que sexan efectivas. Ademais, teñen que ser unha das primeiras actuacións a executar dentro dos plans de igualdade, xa que o Real Decreto 901/2020, do 13 de outubro, polo que se regulan os plans de igualdade e o seu rexistro e modifícase o Real Decreto 713/2010, do 28 de maio, sobre rexistro e depósito de convenios e acordos colectivos de traballo, indica no seu artigo 6 que é competencia da comisión de igualdade “o impulso das primeiras accións de información e sensibilización ao persoal”.
Que é unha campaña de sensibilización?
Unha campaña de sensibilización é en realidade unha campaña de comunicación con temática de sensibilización sobre algún asunto importante que se necesite traballar. No ámbito que tratamos, referímonos a campañas de comunicación en sensibilización en igualdade laboral entre homes e mulleres que axuden a estender a necesidade dunha igualdade real e efectiva para evitar as discriminacións.
Os obxectivos que se perseguen ao traballar a sensibilización en igualdade na empresas son algúns dos seguintes:
- Ampliar o coñecemento do persoal sobre os aspectos máis relevantes da igualdade laboral.
- Concienciar sobre as diversidades existentes entre as persoas das empresas.
- Crear un diálogo aberto coas persoas da empresa que enriqueza o debate interno e mellore as relacións persoais.
- Poñer de manifesto algunhas prácticas incorrectas e expor solucións.
- Informar sobre os recursos cos que conta a empresa en materia de igualdade laboral para evitar as discriminacións entre homes e mulleres. Por exemplo, poñer en coñecemento do persoal do Manual de Acoso no ámbito laboral.
- Mellorar o clima laboral ao ter en conta, sensibilizar e corrixir aspectos discriminatorios sobre as mulleres.
- Mellorar a reputación da empresa ao posicionarse como unha entidade que traballa a favor da igualdade de oportunidades entre mulleres e homes.
- Fidelizar e recrutar perfís profesionais con sensibilidade no ámbito da igualdade.
Ideas para traballar a sensibilización na empresa
A realización de campañas de sensibilización en igualdade dentro dunha empresa pode ser unha tarefa complexa se non se planifica de maneira correcta. É común, que dentro do vórtice do día a día complíquese a realización de tarefas que se saen da rutina e que supoñen, en moitos casos, un reto para as persoas que lideran estes procesos. Iso non exime á entidade de dispoñer de recursos para levar a cabo as medidas dos plans de igualdade no tempo establecido. A empresa poderá contratar a máis persoal en períodos crave do ano, poderá encargar traballos específicos a axencias especializadas en igualdade ou organizar e optimizar o traballo do ano para ser máis eficientes cos recursos propios.
A continuación detallamos algunhas ideas que poden ser de axuda á hora de abordar unha campaña de sensibilización en materia de igualdade na empresa:
- Revisar as conclusións do diagnóstico de igualdade e comezar por temas urxentes non traballados ata o momento. Por exemplo, sensibilización sobre o acoso sexual e por razón de sexo ou sensibilización sobre violencia de xénero.
- Ter en conta datas clave e comunicar sobre elas. Por exemplo, divulgar e sensibilizar sobre o salario laboral e a fenda de xénero aproveitando o Día Europeo da Igualdade Salarial que se celebra cada 22 de febreiro. Outras datas crave poden ser o 8 de marzo, Día Internacional da Muller ou o 25 de novembro, Día Internacional da Eliminación da Violencia contra a muller.
- Se a túa entidade dispón de departamento de comunicación podes establecer un diálogo entre áreas co obxectivo de construír unha campaña en común. Podedes elaborar en común un calendario de redes sociais ou de contidos relevantes para a web en materia de sensibilización en igualdade ou unha guía de igualdade e bo trato no traballo.
- Así mesmo, podes divulgar de maneira interna a través de correos electrónicos ou da intranet. Os contidos especializados en materia de igualdade son unha boa ferramenta de sensibilización.
- Quizais poidas ir máis aló e crear un programa de sensibilización propio con mesas de traballo sectoriais nas que traballar de maneira participativa.
- Para todo iso, ten en conta o uso da linguaxe inclusiva e o uso de imaxes igualitarias e non discriminatorias.
As campañas de sensibilización son unha boa ferramenta de comunicación para loitar contra a desinformación e a desigualdade entre homes e mulleres e un primeiro paso nas túas medidas de igualdade para implantar unha igualación real e efectiva entre o persoal da entidade. Na Consellería de Promoción do Emprego e Igualdade axudámosche a realizar unha campaña de sensibilización a través da difusión entre o teu persoal dos folletos sobre igualdade laboral.